W środę w ministerstwie rozmowy w sprawie m.in. e-doręczeń |
![]() |
![]() |
![]() |
wtorek, 27 kwietnia 2021 16:04 |
Prezesi samorządów adwokatów i radców prawnych mają się w środę - 28 kwietnia - spotkać z pełnomocnikiem ministra sprawiedliwości ds. Informatyzacji i dyrektorem Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych. Temat to m.in. przyjęta przez Sejm nowelizacja procedury cywilnej, która oprócz e-licytacji w nieruchomościach wprowadza e-doręczenia i obowiązek dołączania do pism procesowych odpisów w formie elektronicznej.
Z przedstawicielami ministerstwa rozmawiają też radcy prawni. Jak ustaliło Prawo.pl, początkowo spotkanie prezesa Włodzimierza Chróścika z przedstawicielami Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych planowano na ubiegły piątek, ale przesunięto je na 28 kwietnia. Chodzi m.in. o szeroko dyskutowaną nowelę Kodeksu postępowania cywilnego i tarczy antykryzysowej z 2 marca 2020 r. Ministerstwo Sprawiedliwości chciało by w okresie epidemii, zagrożenia epidemiologicznego i rok po nim - pierwsze pismo procesowe wnoszone przez adwokata, radcę prawnego, rzecznika patentowego albo Prokuratorię Generalną RP zawierało adres służbowej poczty elektronicznej i numer telefonu. W sytuacji braku możliwości wykorzystania systemu teleinformatycznego, na ten adres miałyby być wysyłane cyfrowe odwzorowania pism procesowych, zawiadomień, wezwań i orzeczeń. I to zmodyfikowano podczas prac w Sejmie. Pisma mają być doręczane poprzez portal informacyjny sądów, skutek doręczenia będzie następował po 14-dniach. Posłowie dodali jednak pełnomocnikom obowiązków - mają dołączać do pisma wnoszonego do sądu informatyczny nośnik danych, zawierający dodatkowy odpis pisma w postaci elektronicznej, wraz z cyfrowym odwzorowaniem jego załączników. Co ważne, nie dołączenie takiego nośnika stanowi brak formalny pisma.
Komentarze (0)
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać komentarze!
Joomla components by Compojoom
|