UOKiK: Konsument ma prawo do skargi na złą jakość potraw i złą obsługę Drukuj
poniedziałek, 27 lipca 2020 13:52

Konsument ma prawo do skargi na nierzetelną obsługę, np. zawyżanie cen, do wojewódzkiego inspektoratu Inspekcji Handlowej, a niewłaściwą jakość potraw do Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych - podał UOKiK w komunikacie.Jak poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, skarga związana z niewłaściwą, czyli nierzetelną obsługą może być zgłaszana do wojewódzkiego inspektoratu Inspekcji Handlowej. "Przykładowo jeśli w cenniku była informacja, że dorsz kosztuje 10 zł bez wskazania, że to cena za 100 g, a zapłaciłeś 35 zł, wyślij zdjęcie cennika i paragonu. IH uwzględnia skargi przy planowaniu kontroli. Jeśli restauracja odrzuciła twoją reklamację, możesz także złożyć wniosek do inspekcji o polubowne rozstrzygnięcie sporu" - radzi Urząd.

Najważniejsze nieprawidłowości wykryte podczas kontroli to - według UOKiK - zamiana składników, (np. filet soli zastąpiono filetem z limandy żółtopłetwej, kebab zawierał mięso wołowe i drobiowe, a nie jak deklarowano baraninę), wydawanie za małych porcji

Kliknij tutaj:czytaj więcej 

Komentarze (0)
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać komentarze!